25 maart, lekker dagje - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van riannevm - WaarBenJij.nu 25 maart, lekker dagje - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van riannevm - WaarBenJij.nu

25 maart, lekker dagje

Blijf op de hoogte en volg

25 Maart 2014 | Indonesië, Lovina

Toch blijf ik mij verbazen wat ik allemaal zie onderweg. Sowieso dat iedereen links/ rechts inhaalt en toetert als die eraan komt. Dit is geen ergernis maar een waarschuwing. En dan zitten er nog rustig 3 man op een scooter. Zo ook kinderen/ baby's er tussenin of staan tegen het stuur aan. Of er zit van alles achterop: Zoals kippen, balonnen, krantenkiosk enz. Ik blijf mijn ogen uitkijken. Ook de auto's / pick up zitten afgeladen vol. Dan heb ik het nog geen eens over wat je allemaal langs de kant van de weg ziet. Kleine stalletjes met eten, oude mannetjes op de stoep, kinderen die met elkaar spelen, groepjes mensen die op de grond aan het chillen zijn, beesten in rieten kooitjes, vrouwtjes met manden op hun hoofd. Of rijstvelden uit de Conimex reclame met mensen met van die punt hoedjes op. Het gebeurd allemaal echt!
De huizen zijn heel basic. Er staan eigenlijk geen meubels. Iedereen zit op de grond. Als de mensen het goed hebben staat er 1 tv die dan wel hapert. Verder is er niet veel. Op het erf lopen meestal wat kippen en er hangt altijd wel een was te drogen. Verder zie je heel veel zooi die ze bij ons bij de kringloop niet eens verkopen. Dan sta je toch wel even met beide benen op de grond. En kinderen die vooral buiten spelen. En niet echt speelgoed hebben. Als wij op huisbezoek zijn wordt er meestal drinken gehaald bij het dichtstbijzijnde kraampje. Dit is een soort ice tea. Ze halen dit alleen voor ons en nemen zelf niet. Dan krijg je er ook wat te eten bij. Gisteren was dit niet zo lekker maar je mag het hier echt niet weigeren. Dat zou zo onbeleefd zijn.
Wat ik gisteren al schreef; geen dag is hetzelfde dus ook vandaag zijn wij weer verrast.
Vanochtend zijn wij om 5 uur opgestaan om dolfijnen te gaan spotten. Dit ging in een dun bootje. Je zit dan met z'n vieren achter elkaar. Omdat dit toch wel een toeristische attractie van Lovina is waren we niet het enige bootje. Ik denk wel een stuk of 20. We lagen met z'n allen ergens op zee en als er dolfijnen waren dan ging ieder bootje er als een malle op af. Tegen die tijd dat er bootjes waren, waren de dolfijnen weer koppie onder. Haha. Gelukkig toch wat dolfijnen gezien maar ook genoten van de zonsopgang op zee.
Daarna was het tijd om naar school te gaan. Heerlijk om de enthousiaste kinderen weer te zien. Ik kon meteen aan de bak met 2 kids die met mij wilde spelen. Ik heb vandaag met het andere klasje meegekeken dan die van gisteren. Daar zijn ook de foto's van. Na een gezamenlijk lesje deed ieder een werkje die past bij zijn ontwikkeling.
Het was weer een leuke ochtend! Na school gingen we weer op huisbezoek. Ook weer super interessant! Daarna wilde we nog wat gaan touren. De teacher wilde ons graag de boeddhistische tempel laten zien. En ze had niks gelogen want hij was prachtig. En leuk dat ze er ook over kon vertellen. Alleen was het best heet! Het is hier ook veel warmer/ zwoeler dan Ubud. Daarna zijn we doorgereden naar de holy hot springs (heilig water). Ook dit was de moeite waard. Het is warm water dat vanuit de bergen door 'Slangen' stroomt.
De ritjes van vandaag waren weer prachtig en echt eerlijk je ziet echt geen toerist onderweg. En dat is zo grappig want als wij door een straatje rijden dan gaat iedereen gedag roepen. Rond 6 uur kwamen we dan ook voldaan terug is onze homestay. Net nog wat gegeten voor weinig, bij een plaatselijke warung voor €2,- pp!
Ik ga zo mijn bedje opzoeken. Doei, doei

  • 25 Maart 2014 - 15:42

    Hiske:

    Wat klinkt het allemaal heerlijk Ri! Ik kan niet wachten...... :) xx

  • 25 Maart 2014 - 15:42

    Hiske:

    Wat klinkt het allemaal heerlijk Ri! Ik kan niet wachten...... :) xx

  • 25 Maart 2014 - 16:07

    Nathalie:

    Wat gaaf allemaal en wat heerlijk om je verhalen te lezen! En genieten dat doe je zeker! xx

  • 25 Maart 2014 - 17:10

    Ludie:

    Oh heerlijk om alles weer te lezen en dan foto s! Prachtig met de picto s wat een herkenning! Mooi!!!
    mama

  • 26 Maart 2014 - 15:18

    Marijn:

    Nice pics! Fijn te zien en horen dat je zo geniet! X

  • 04 April 2014 - 22:43

    Vanessa:

    Wauw prachtige foto's Ri!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Lovina

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 3597

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: