Maandag 7 april t/m 11 april - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van riannevm - WaarBenJij.nu Maandag 7 april t/m 11 april - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van riannevm - WaarBenJij.nu

Maandag 7 april t/m 11 april

Blijf op de hoogte en volg

13 April 2014 | Indonesië, Ubud

Joehoe ben ik weer. Heb wat kuren deze week met Wifi dus vandaar dat ik nu pas iets kan posten.

Maandag 7 april
De afgelopen dagen ben ik niet zo heel fit. Heb een beetje koppijn. Dus doe niet heel veel.
Vandaag was ik weer in de pelangi klas. Er zitten daar behoorlijk wat eigenwijsjes. Na het zingen in de kring moesten de kinderen aan tafel werken. Hier in Ubud hebben ze wel gewoon tafels in de klas staan. Sommigen deden hun werkje ijverig. Ik begeleidde er eentje die zijn werk niet serieus nam, haha. Hij vertikte het gewoon.
Na het werken aan tafel wordt er altijd nog in de kring (op de grond) gewerkt. Dit keer was het benoemen van de lichaamsdelen.
Na het werken in de klas was het tijd voor de gym. We gingen stoelen dans doen. Dit werd door ieder kind fanatiek mee gedaan.
Ik ben met het busje meegegaan om een aantal kinderen naar huis te brengen. Ook dit was weer een belevenis. Het maakt niet uit hoeveel kinderen en ouders erin een busje mogen. Iedereen mag gewoon mee. Ook maakt het niet uit hoe je in de auto zit. Achterste voren, op zijn kop, op schoot enz. Nadat we alle kinderen naar huis hadden gebracht vroeg de chauffeur of ik iets wilde drinken.
We stopten langs de kant van de weg bij een kraampje op wielen. Er stonden een paar plastic krukjes en waren verder alleen Balinezen. Ik kreeg een soort kokos drankje. Hier zat lemon, kokos en siroop in. Niet echt mijn favoriet maar kon natuurlijk niet weigeren. Uiteraard werd mij ook gevraagd of ik wat wilde eten. En even later zat ik aan gado gado. Ik was wel blij dat er geen kip of zo in zat want weet anders niet of mijn maag sterk genoeg was geweest. Maar wat super lief van die chauffeur!

Dinsdag 8 april
Yeah vandaag gingen we zwemmen. Sommige kinderen gingen met het busje erheen, anderen met ouders op de scooter of werden nog even snel bij een leraar op de scooter gezet. Het zwemmen is bij een villa in de buurt. Daar wonen Engelsen en die stellen hun zwembad ter beschikking. Het gaat hier totaal niet gestructureerd maar je blijft je verbazen dat het dan allemaal wel weer goed komt.
De Balinezen kunnen zelf niet zwemmen. Dus alle Nederlanders gaan het zwembad in. Bijna alle kinderen vinden het zwemmen heerlijk. Ook hierbij is niks gestructureerd. Je moet echt goed opletten dat alle kinderen weer goed boven water komen. Haha.
s’Middags ,net als gisteren ,weer bij de tieners op de groep gestaan. Ik heb een meisje apart genomen om individueel met haar bezig te zijn.
En nu ben ik weer aan het hosten. De dagen vliegen echt voorbij.

Woensdag 9 april
Vandaag was ik onverwachts vrij. Er zijn verkiezingen op Bali en dat is een reden om de scholen te sluiten. Aangezien ik niet zo fit ben komt dat mij goed uit.
Ben vanochtend eerst lekker wezen ontbijten en vanmiddag naar een hippe lounge club.
Terug in Ubud ben ik mijn afscheidscadeautje gaan kopen. Heb voor Sjakitarius zwembandjes enz. gekocht. Dat leek mij wel handig na het zwemmen van dinsdag!

Donderdag 10 april
Vanochtend om 6 uur opgestaan want wilde naar de markt. Zodra ik het erf van mijn homestay af was merk je meteen dat het leven op Bali al in volle gang is. Zelfs kleine kinderen lopen al buiten. Ook bij de markt was het alweer een drukte van jewelste. Je moet er wel een sterke maag voor hebben zo vroeg in de ochtend want je ziet echt alles door elkaar. Vis, groente, gefrituurde dingen, geen idee wat( wil ik ook niet weten). Maar ik wilde cakejes, om te trakteren. Ik had van te voren een bedrag in mijn hoofd en dit scheelde mij heel wat onderhandelen. Dus ik denk dat dat vrouwtje een goede dag heeft gehad.
Vandaag was het de beurt aan de tieners om te zwemmen. Dit was minder chaotisch dan al die kleintjes van de week maar ook hier was het goed opletten.
Maar wat vinden ze het toch fijn om in het water te zijn. Na afloop kon ik de cakejes trakteren.
Snel naar Sjaki gegaan om daar de kinderen dag te zeggen. Er was in de hal een kleed gelegd en toen ik er was werd er voor mij gezongen. Zo lief en leuk! Ik had op de cakejes fluitjes geplakt en dit was een succes. Toen het werd uitgedeeld was het al snel een fluitconcert, haha. Daarna was het toch echt tijd om dag te zeggen.
Na de lunch gingen we onverwachts naar 1 van de teachers. Zij is 2 dagen terug bevallen. Hoe anders kan een kraambezoek zijn zo als wij die gewend zijn: De baby heeft nog geen naam, dit is pas over een aantal weken. En we zagen ook de plek waar de moederkoek begraven ligt. (die wordt naast het huis begraven) Ook dit bezoek was weer bijzonder om erbij aanwezig te mogen zijn. s ’Avonds nog een lekker biertje gedronken, want nu begint mijn vakantie pas echt!

Vrijdag 11 april
Vandaag vroeg op want zou om kwart voor 7 gehaald worden. En de plek waar ik moest staan was nog een beetje vaag. Maar na veel vragen en wachten werd ik om 7.15 uur gehaald. Ik ben namelijk nu op Gili air. Dit is een piep klein eilandje dichtbij Lombok. Het is de moeite waard om even te googelen, dan weet je hoezo ik hier graag heen wilde.
Het is echt een tropische eiland. Er rijdt geen motorverkeer. Ik heb de overtocht gemaakt met een snelle boot. Dit duurde zo'n 2uur. Bij aankomst op Gili ging ik verder met een klein paard en wagentje. Te leuk!
Maar ik moet wel zeggen; Het is wel omschakelen hoor. Van alle drukte en bezig zijn naar helemaal niets. Ook heb ik hier slecht bereik en dat is wel even afkicken.
Ik heb vanmiddag een stuk gelopen want het is hier prachtig. Er zijn geen verharde wegen alleen zand paadjes en ik heb echt het idee op een soort onbewoond eilandje te zitten. Er zitten wel wat tentjes aan strand en daar kan je lekker zitten. Ook bij mijn homestay waar ik de komende 2 nachten blijf kan je heerlijk relaxen. Ik ga zo mijn bedje maar eens opzoeken.
Ik hou jullie op de hoogte.

  • 13 April 2014 - 10:49

    Heidi:

    Wat is dat snel gegaan zeg, je tijd bij Sjakitarius. Nu lekker genieten van de rust en de prachtige omgeving! xx

  • 13 April 2014 - 19:22

    Jan En Marcelle:

    Hoi Rianne,
    We hebben die Gili eilanden even opgezocht. Wauw, dat is echt een paradijs!
    Zien we je nog wel terug in Nederland? Het is zo mooi!! Geniet ervan, maar we lezen dat je dat ook volop doet! Groetjes van Justin en Jan en Marcelle

  • 14 April 2014 - 15:37

    Nathalie:

    Ik krijg geen melding meer als je iets gepost heb, maar ik hou natuurlijk deze site in de gaten :)
    Heel veel plezier samen met Hiske en lekker genieten en wow wat is het daar mooi!!!!
    x naat

  • 14 April 2014 - 20:56

    Vanessa:

    Jeetje Ri wat vliegt de tijd!! Ben je gewoon al weer klaar bij sjaki! Nu nog even lekker genieten van het niets moeten doen op je paradijsje!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 3586

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: