Bijna weg - Reisverslag uit Ter Aar, Nederland van riannevm - WaarBenJij.nu Bijna weg - Reisverslag uit Ter Aar, Nederland van riannevm - WaarBenJij.nu

Bijna weg

Door: Ri

Blijf op de hoogte en volg

10 Maart 2014 | Nederland, Ter Aar

Afgelopen maand was ik 12,5 jaar in dienst bij Ons tweede thuis. En werk al ruim 11,5 jaar op woonvoorziening Beethovenlaan. Een plek die bij mij past en waar ik het enorm naar mij zin heb. Ik vind het heerlijk om bezig te zijn met de ontwikkeling en opvoeding van de kinderen en de jongeren begeleiden naar het volwassen worden. In loop van de jaren heb ik veel kennis op gedaan.
Dit alles bij elkaar vond ik een goede reden om mijn kennis te gaan delen elders op de wereld want ik besef mij goed dat niet iedereen met een verstandelijke beperking het zo goed heeft als hier.

Daarom ga ik voor bijna 7 weken naar Bali. Daar ga ik een maand vrijwilligers werk doen. Ik ga voor de stichting SJAKI-TARI-US aan de gang. Dit is een opvang voor kinderen en tieners met een verstandelijke beperking die zich richt op het ontwikkelen van de cliënten en de acceptatie in de samenleving. Een heel verschil met hoe wij het hier hebben.
Ik heb als doel mijn kennis en ervaring over te brengen aan de kinderen, tieners, ouders en Balinese leerkrachten. Een leuke en bijzondere ervaring staat mij te wachten.
Deze opvang kan alle financiële hulp gebruiken en daarom ben ik de afgelopen tijd gaan richten op sponsoractiviteiten. Dit is jullie denk niet ontgaan. Ik wil daarom ook iedereen bedanken die mij op wat voor manier dan ook heeft gesponsord!!! Thanks!!!
Ook wilde ik graag de bewoners van de Beethovenlaan erbij betrekken.
Daarom heb ik 2 acties opgezet. Cake bakken en zingen voor het goede doel.
De jongeren waren meteen erg enthousiast om zich in te zetten.
We zijn de actie begonnen met cake bakken. Iedereen was bereid te helpen. De één was goed in het invetten van het bakblik, de ander weer goed in het mixen. Zo rook het wekenlang heerlijk op de Beethovenlaan. En zijn de jongere terecht trots op zichzelf! Er waren veel bestellingen, één keer wel 7 op een dag! En als er geen bestellingen waren werd er door de jongere wel naar families gebeld of ze toevallig geen cake nodig hadden. Haha!

Om deze sponsoractie tot een mooi einde te brengen was er op 28 februari een karaoke avond. Een gezellige avond om met elkaar te zingen voor het goede doel. Bewoners, ouders, vrijwilligers, collega’s en andere voorzieningen werden bericht en iedereen was welkom.
Er hielpen een aantal bewoners van de Beethovenlaan mee. De één zorgde voor de bediening, de andere voor de kassa en de ander weer voor de muziek.
De opkomst was een groot succes! Er werd volop meegezongen en er werd gedanst, ook was er een loterij. De prijzen had ik hier en daar gesponsord gekregen.
Aan het einde van de avond werd het totaal bedrag bekend gemaakt; €527,30! Het bedrag waar we de afgelopen weken met alle bewoners aan hadden gewerkt. Een overweldigend bedrag waar we met z’n allen trots op mogen zijn.
Niet alleen het bedrag was overweldigend maar ook de avond. Het was zo fijn dat iedereen het naar zijn zin had.
Het was erg leuk de afgelopen weken om met de bewoners voor een goed doel in de weer te zijn. Iedere bewoner begrijpt op zijn eigen manier wat ik de komende weken ga doen. En waarom er geld nodig is.
Ook heb ik hulp gehad van collega’s. Er was zelfs een collega die is sleutelhangers is gaan haken om te verkopen. Thanks Miranda!

Ik vond het ontzettend leuk en bijzonder deze weken met de sponsoring bezig te zijn. Ik heb dan ook alles bij elkaar veel geld opgehaald. Het eind bedrag van alles is ongeveer €1400,-. Echt heel veel geld!!! Er lopen nog een paar kleine dingen waardoor ik het precieze eind bedrag nog niet heb. In overleg met de SJAKI-TARI-US ga ik overleggen hoe dit geld het beste tot zijn recht komt.

Nogmaals iedereen bedanken voor het doneren, een helpende hand enz.
Ik ben van plan jullie de komende weken op de hoogte te houden via deze site. Laat Bali nu maar komen! Heb er heeeeeel veel zin in!!!!


Wie benieuwd is geworden naar SJAKI-TARI-US, kijk dan op www. sjakitarius.nl

  • 10 Maart 2014 - 22:34

    Hiske Ouwerkerk:

    WOW Ri wat een bedrag!!! :) Te gek, goed gedaan allemaal. xx

  • 11 Maart 2014 - 10:12

    Milou De Graaff:

    Wauw wat een mooi bedrag zeg!! De karaoke avond was geweldig!! Have fun & succes @ Bali! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ter Aar

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 3588

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: