Dinsdag 15 april t/m zaterdag 19 april - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van riannevm - WaarBenJij.nu Dinsdag 15 april t/m zaterdag 19 april - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van riannevm - WaarBenJij.nu

Dinsdag 15 april t/m zaterdag 19 april

Blijf op de hoogte en volg

20 April 2014 | Indonesië, Canggu

Dinsdag 15 april
Ik werd vanochtend wakker gemaakt door de regen. Het ging weer even flink te keer.
Rond half 11 knapte het wat op en ben toch maar op pad gegaan.
Vanmiddag op tijd terug want ik ging Hiske halen van het vliegveld. En ik heb de eerste Balinees gevonden die van de tijd houdt!
Ik had via via een adresje van een taxi gekregen: 'Wayan'. Ik had om 6uur met hem afgesproken maar ik werd al om 5 uur gebeld of ik niet eerder kon en wel over 10 min!
Onderweg praatte Wayan volop. Na veel drukte en file aangekomen bij het vliegveld. Het was weer een drukte van jewelste met heel veel mannetjes met een wit blaadje voor.
En ja hoor, daar kwam His! His moest echt even bijkomen van de reis en alle indrukken.
Bij het huisje nog snel een pizza gehaald en zijn toch maar gaan slapen.

De volgende dag aan His Ubud en de omgeving laten zien en langs Sjakitarius. His had allemaal cadeautjes mee genomen,zo lief!
Natuurlijk ook even langs mijn vrienden van Milano (dat is mijn favoriete Spa)
Zo kon Hiske langzamerhand even bijkomen van de cultuur schok.
Donderdagochtend vertrokken we uit Ubud en zijn richting Canggu gegaan.
Dit is een klein surf dorpje. Het heeft 2 strandjes maar vooral hele hoge golven.
Maar het was toch wel raar om na al die weken Ubud te verlaten: dag huisje, dag scooter, dag laundry enz.
We hadden voor deze trip naar Canggu onze chauffeur Wayan geregeld. Hij wilde ons onderweg van alles laten zien en zijn gestopt bij een kruiden plantage. Ik was al een keer geweest maar voor His was het zeker leuk.
Daarna door naar de Tanah Lot. Dit is de best bezochte tempel van Bali. Hij was inderdaad prachtig maar ook zo lekker toeristisch met volop souvenirs kraampjes.
In Canggu aangekomen snel de spullen op de kamer gelegd, scooter geregeld en naar Echo beach. Het was prachtig om te zien: Die hoge golven en die surfers. Helaas begon het na een uurtje flink te regenen. We konden geen kant op.
Dus dan maar biertjes drinken en wachten tot de bui afgelopen was.
Gisteren zijn we naar Berawa beach geweest. Dit is het surf plekje voor de beginners. Maar juist gisteren waren de golven extra hoog. Ook weer een prachtig uitzicht.
Het was echt een uitdaging om even in zee te zwemmen. De stroming was zo sterk en de golven zo hoog dat je regelmatig koppie onder ging en mijn bikini zat helemaal achterste voren.
Niemand kwam dan ook charmant uit de zee 'gelopen'. Na de lunch vertrok de lucht weer en was de lucht in mum van tijd pik zwart. Nu waren we zo slim om snel op de scooter te stappen en naar ons hotel te gaan. En we waren precies voor de bui binnen. Ook nu ging het weer zo hard te keer.
sÁvonds weer teruggegaan naar Echo beach en daar heerlijk uit eten geweest.

Het is leuk om deze dagen ook weer zo'n andere kant van Bali te zien. Omdat je nu meer als toerist leeft krijg je minder cultuur mee. Maar net als gisteren was er weer een belangrijke ceremonie dag en dan zie je veel mensen in traditionele kleding in lange stoeten voorbij komen en naar een tempel gaan.

Nu staan we klaar om opgehaald te worden om naar Lembongan te gaan.
Lembongan is een eilandje rechts onder van Bali. We gaan daar 2 nachtjes blijven.
Maar dan moeten we wel opgehaald worden...... Jullie horen van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Canggu

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 561
Totaal aantal bezoekers 3580

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: