Mountainbike tocht - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van riannevm - WaarBenJij.nu Mountainbike tocht - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van riannevm - WaarBenJij.nu

Mountainbike tocht

Blijf op de hoogte en volg

15 Maart 2014 | Indonesië, Ubud

Gisteren heb ik nog snel een mountainbike tocht geboekt. En vandaag werd ik om 8.30 uur opgehaald. Grappig dat het dan ook echt werkt wat je regelt. En dat in mijn beste Engels/ Balinees, haha. Ik was samen met Suus. Zij doet een onderzoek bij Sjakitarius. We reden eerst met een auto Ubud uit en de bergen in. Echt prachtig! Onderweg zijn we gestopt bij een kruidenplantage en een koffie plantage. Onze gids kon er van alles over vertellen. Bij de koffieplantage mochten we de koffie ook proeven. Dit is lupak koffie en gemaakt van uitwerpselen van een soort katachtig dier. En ik moet zeggen; de koffie smaakte goed!
Daarna was het tijd voor het echte werk. Ruim 2,5 uur mountainbiken door de jungle, rijstvelden en kleine weggetjes. Ik heb echt geen toerist gezien alleen lokale mensen. Soms had ik het idee 100 jaar terug de tijd in te gaan omdat bijvoorbeeld mensen hun was deden in de rivier. Het leek af en toe wel een film waar ik in zat. Want dan zag ik weer vrouwtjes met fruit op hun hoofd, ceremonies bij een tempel, kleine kinderen die gewoon op straat lopen omdat er toch geen auto's rijden enz. Toen we stopten bij op een weggetje mochten we gewoon een huisje binnen. Zo kreeg ik een beeld hoe het wonen daar gaat. Bijzonder dat ze zo gastvrij zijn.
Na de tocht was ik toch echt wel even uitgeput. Maar geen tijd om te rusten want moest mijn was nog doen.....Naja doen, even wegbrengen naar de laundry. Dat uurtje Quality time van gisteren was mij goed bevallen dus vond dat ik wel een manicure beurt kon gebruiken. Ook deze was weer heerlijk! En dat voor 80000 rupiah( €5)
Vanavond nog heerlijk sushi gegeten. Kortom: het leven in Bali gaat mij steeds meer aanstaan.

  • 16 Maart 2014 - 15:42

    Carla:

    Heerlijk, rietje! Klinkt allemaal super indrukwekkend xxx

  • 16 Maart 2014 - 16:10

    Stefanie:

    Klinkt super Ri! :)

  • 23 Maart 2014 - 20:21

    Annemiek:

    Hey,
    Wat goed dat je lekjer de tijd voor jezelf neemt... En voor 5 of €6.- kan je dat niet laten schieten...
    Heerlijk! Geniet ervan!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 3583

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: