Speurtocht - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van riannevm - WaarBenJij.nu Speurtocht - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van riannevm - WaarBenJij.nu

Speurtocht

Blijf op de hoogte en volg

12 Maart 2014 | Indonesië, Ubud

Vanochtend wakker gezongen door de kippen en hanen die hier in de tuin rond lopen. En nog meer dieren geluiden maar ik herken ze nog niet allemaal. Gelukkig wel goed geslapen.
Vanochtend ben ik eerst maar is gaan lopen. Ik had namelijk het idee gisterenavond dat ik mee deed aan een dropping en dat ik nu de weg moet gaan vinden. Haha.
Met een klein (en wat later blijkt oud) kaartje van Ubud op pad. Het kon niet moeilijk zijn vertelde ze me. Uuuuhhhhh, nou ik vind echt alle tempels, straatjes, gangetjes, winkeltjes op elkaar lijken. Dus het was echt een speurtocht geworden. Eerst maar eens een lekker ontbijtje genomen om daarna de speurtocht te hervatten naar de pinautomaat. Gelukkig heb ik alle tijd van de wereld. En doordat gezoek heb ik in mijn beste Balinees/Engels contact gemaakt met de locals. Haha, ik word nog eens een wereldreiziger.
Mijn eerste indruk van Ubud is dat het een artistiek stadje is, veel kunst winkeltjes. Op straat liggen overal kleine hoopjes bananenbladeren met bloemen en wierook. Je hebt er dus echt nog een dagtaak aan deze niet omver te lopen. Dan zitten er veel Balinese mannetjes op straat die een taxi voor je willen zijn. En alle mensen spreken, iedereen is even aardig en behulpzaam.
Ik was op tijd terug voordat er een flinke onweersbui los brak. Na even wat relaxen en wat slaap ben ik net nog boodschapjes wezen doen. En ook in de supermarkt is alles anders. Geen 'lekker' beleg ofzo dus heb me gericht op het fruit. Ook daar weet ik nog niet alle namen van of wat het is. Straks maar op pad voor het avond eten. Er zitten hier allerlei warungs. Daar schijn je voor weinig geld lekker te kunnen eten. Ik ben benieuwd. Ook hier valt niks te plannen want het regent al een uur keihard.
Kortom de komende dagen eerst nog maar wat wennen aan de mensen, de geur, het eten en het leven hier op Bali.

  • 14 Maart 2014 - 08:06

    Sylvia Könst:

    Wat klinkt het allemaal spannend.
    Ik ga je avonturen volgen hoor.
    Veel plezier daar.
    Groetjes Syl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 3582

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: